web analytics

Reactor Cluj

MIMOZII


  • foto: Bogdan Botaș
  • foto: Bogdan Botaș
  • foto: Bogdan Botaș

MIMOZII

spectacol de teatru muzical

Concept: Adonis Tanța
Cu: Oana Trâmbițaș, Paula Rotar, Adonis Tanța
Scenografie: Denisa Berceanu
Texte de: Ioana Gavrilovici și Adonis Tanța
Producție muzicală: Men-D
Pian/aranjament muzical: Linda Ianchiș
Suport tehnic: Heblu Production

O producție SoundREACTOR

Mimozii este un spectacol protest împotriva abuzului asupra copiilor. Spectacolul propune trecerea prin mai multe tablouri cu situații de abuz diferite, arătând prin acestea cum inocența și naivitatea copiilor pot fi distruse, copiii fiind aruncați în realitatea adesea vulgară a vieții.
Contrastele inocență/vulgaritate/naivitate sunt întărite de contrastul muzical dintre melodiile pentru copii cântate într-o manieră operistică și contrapunctarea lor în muzica electronică.
Cheia teatrală și exagerată în care sunt prezentate aceste tablouri arată gravitatea și amprenta pe care pot să o aibă aceste situații asupra copiilor. Universul prezentat în spectacol fiind distorsionat, arată o lume în care copiii sunt neglijați, răniți, o lume în care copiii nu apucă să treacă prin toate etapele pentru a înțelege viața și lumea din jurul lor. Sunt forțați să înțeleagă foarte devreme situații de viată grave despre care ar spune unii că sunt de neînțeles.
Titlul „Mimozii” vine de la planta „mimoză”, plantă care se strânge la atingere și care se dezvoltă numai la căldură. Din acest punct de vedere, mimoza e asemănătoare oamenilor. Orice formă de abuz ne rănește pe fiecare, cu atât mai mult dacă abuzurile s-au întamplat în copilărie, identitatea noastră are de suferit.
Totodată, unii artiștii lirici, cântăreți de operă, se folosesc în pregătirea vocală (vocalize) de cuvântul „mimoza” deoarece acesta conține vocalele cele mai de ajutor în etapa premergătoare cântului: „i”, „o”, „a”, ajutate de consoana „m”. Prin urmare titlul surprinde ambele direcții ale spectacolului, atât cel legat de mesajul artistic cât și cel care surprinde ipostaza cântului de operă.


BILETE: AICI